PANDUAN DAN JAWAPAN ONEXOX
SEMAKAN STATUS TALIAN DI ATAS NAMA PELANGGAN
Identify No Telefon Pengguna dan No Kad Pengenalan (Matching):
Identify No Telefon Pengguna dan No Kad Pengenalan (Matching):
Umobile - Verify NoKadPenganalan Send ke 28011
(Verify 630724084345 Send ke 28011
Digi - CHECKID 630724084345 Send to 20000
Celcome - Call Centre. 1111
PENGESAHAN DARI TELCO MENGGUNAKAN SMS SETELAH SELESAI MNP NO LAMA PENGLANGGAN
MAXIS. Pastikan pelanggan menjawab Yes dengan tepat. bagi images ini jawapan salah kerana membalas Yes. Sebetulnya YES
UMOBILE:
PENGESAHAN DARI TELCO MENGGUNAKAN SMS SETELAH SELESAI MNP NO LAMA PENGLANGGAN
MAXIS. Pastikan pelanggan menjawab Yes dengan tepat. bagi images ini jawapan salah kerana membalas Yes. Sebetulnya YES
UMOBILE:
Update 2 Jul 2023
CELCOM
KOD KOD ERROR SEMASA SELEPAS SUBMIDTION
SP10 - NEW NRIC ADALAH SALAH:
Tukar pemilikan atau mengemaskini dan membetulkan butir-butir Pengenalan.
SP11 - KP LAMA ADALAH SALAH:
Tukar pemilikan atau mengemaskini dan membetulkan butir-butir Pengenalan.
SP12 - POLIS / TENTERA ID ADALAH SALAH:
Tukar pemilikan atau mengemaskini dan membetulkan butir-butir Pengenalan.
SP13 - BILANGAN PASPORT ADALAH SALAH:
Tukar pemilikan atau mengemaskini dan membetulkan butir-butir Pengenalan.
SP30 - PENDAFTARAN SYARIKAT ADALAH SALAH:
Tukar pemilikan atau mengemaskini dan membetulkan butir-butir Pengenalan.
SP31 - NOMBOR AKAUN ADALAH SALAH:
Tukar pemilikan atau mengemaskini dan membetulkan butir-butir Pengenalan.
SP51 - TIDAK MEMENUHI KEWAJIPAN KONTRAK:
Perlu menunggu atau membatalkan kontrak yang sedia ada. Menyelesaikan semua obligasi kontrak dengan penyedia perkhidmatan sedia ada bagi pembatalan itu.
SP52 - AKAUN HUTANG TERTUNGGAK / BAD:
Pastikan tiada bayaran tertunggak / rang undang-undang yang belum selesai dengan pembekal perkhidmatan semasa.
SP54 - BEBERAPA / SEMUA NOMBOR bukan milik penderma:
Tukar dan membetulkan dengan tepat nama daripada pembekal perkhidmatan rangkaian (penderma).
SP55 - BEBERAPA / SEMUA NOMBOR TIDAK DALAM PERKHIDMATAN:
Pastikan nombor telefon bimbit adalah sah, yang berkaitan / aktif dan masih dalam tempoh sah topup (boleh panggil dan SMS) - mendapat sekurang-kurangnya minimum RM1.00 airtime kredit.
SP56 - NOMBOR UTAMA MEMPUNYAI TAMBAHAN GARIS (S) YANG PERLU dialihkan:
Pengetua Pemilik talian (utama) perlu untuk memisahkan talian tambahan (akaun individu - membuat akaun talian tambahan sebagai garis pemegang akaun utama).
SP57 - NUMBER MEMPUNYAI TAMBAHAN NOMBOR UTAMA YANG PERLU dialihkan:
Pemegang talian tambahan perlu untuk memisahkan talian utama (akaun individu - membuat akaun talian tambahan sebagai garis pemegang akaun utama).
SP58 - BEBERAPA / SEMUA NOMBOR bukan kepunyaan PRINSIP ATAU SYARIKAT:
Pelanggan tambahan perlu mendaftar semula / menjadikannya sebagai pokok (utama) pelanggan atau pelanggan individu.
SP59 - MELEBIHI HAD KREDIT:
Pastikan penggunaan perkhidmatan yang sedia ada tidak melebihi had kredit yang ditetapkan oleh perkhidmatan rangkaian pembekal / syarikat telekomunikasi semasa (penderma).
SP61 - NOMBOR PELANGGAN ADALAH dihentikan sementara:
Semak status dengan pembekal perkhidmatan semasa, pastikan nombor mudah alih adalah aktif yang berkaitan, masih dalam tempoh sah topup / - mendapat sekurang-kurangnya kredit masa siaran min RM1.
SP71 - Pengguna TIDAK / LAMBAT membalas sms pengesahan port out daripada donor asal.
Mohon Re-submit semula permohonan MNP tersebut dan pastikan user membalas sms pengesahan port out dengan kadar segera.
SP72 - Pegguna menjawab TIDAK/NO kepada SMS Pengesahan/notification daripada donor asal.
Mohon buat semakan semula dgn pengguna dan resubmit semula.
COMMAND SMS ONEXOX ATAU DOWNLOAD XOX APPS
Kongsi Data, SMS dan Minit Call (22111 atau 23388)
Bentuk SMS Confirmation Dari DIGI selepas MNP ke XOX
KOD KOD ERROR SEMASA SELEPAS SUBMIDTION
SP10 - NEW NRIC ADALAH SALAH:
Tukar pemilikan atau mengemaskini dan membetulkan butir-butir Pengenalan.
SP11 - KP LAMA ADALAH SALAH:
Tukar pemilikan atau mengemaskini dan membetulkan butir-butir Pengenalan.
SP12 - POLIS / TENTERA ID ADALAH SALAH:
Tukar pemilikan atau mengemaskini dan membetulkan butir-butir Pengenalan.
SP13 - BILANGAN PASPORT ADALAH SALAH:
Tukar pemilikan atau mengemaskini dan membetulkan butir-butir Pengenalan.
SP30 - PENDAFTARAN SYARIKAT ADALAH SALAH:
Tukar pemilikan atau mengemaskini dan membetulkan butir-butir Pengenalan.
SP31 - NOMBOR AKAUN ADALAH SALAH:
Tukar pemilikan atau mengemaskini dan membetulkan butir-butir Pengenalan.
SP51 - TIDAK MEMENUHI KEWAJIPAN KONTRAK:
Perlu menunggu atau membatalkan kontrak yang sedia ada. Menyelesaikan semua obligasi kontrak dengan penyedia perkhidmatan sedia ada bagi pembatalan itu.
SP52 - AKAUN HUTANG TERTUNGGAK / BAD:
Pastikan tiada bayaran tertunggak / rang undang-undang yang belum selesai dengan pembekal perkhidmatan semasa.
SP54 - BEBERAPA / SEMUA NOMBOR bukan milik penderma:
Tukar dan membetulkan dengan tepat nama daripada pembekal perkhidmatan rangkaian (penderma).
SP55 - BEBERAPA / SEMUA NOMBOR TIDAK DALAM PERKHIDMATAN:
Pastikan nombor telefon bimbit adalah sah, yang berkaitan / aktif dan masih dalam tempoh sah topup (boleh panggil dan SMS) - mendapat sekurang-kurangnya minimum RM1.00 airtime kredit.
SP56 - NOMBOR UTAMA MEMPUNYAI TAMBAHAN GARIS (S) YANG PERLU dialihkan:
Pengetua Pemilik talian (utama) perlu untuk memisahkan talian tambahan (akaun individu - membuat akaun talian tambahan sebagai garis pemegang akaun utama).
SP57 - NUMBER MEMPUNYAI TAMBAHAN NOMBOR UTAMA YANG PERLU dialihkan:
Pemegang talian tambahan perlu untuk memisahkan talian utama (akaun individu - membuat akaun talian tambahan sebagai garis pemegang akaun utama).
SP58 - BEBERAPA / SEMUA NOMBOR bukan kepunyaan PRINSIP ATAU SYARIKAT:
Pelanggan tambahan perlu mendaftar semula / menjadikannya sebagai pokok (utama) pelanggan atau pelanggan individu.
SP59 - MELEBIHI HAD KREDIT:
Pastikan penggunaan perkhidmatan yang sedia ada tidak melebihi had kredit yang ditetapkan oleh perkhidmatan rangkaian pembekal / syarikat telekomunikasi semasa (penderma).
SP61 - NOMBOR PELANGGAN ADALAH dihentikan sementara:
Semak status dengan pembekal perkhidmatan semasa, pastikan nombor mudah alih adalah aktif yang berkaitan, masih dalam tempoh sah topup / - mendapat sekurang-kurangnya kredit masa siaran min RM1.
SP71 - Pengguna TIDAK / LAMBAT membalas sms pengesahan port out daripada donor asal.
Mohon Re-submit semula permohonan MNP tersebut dan pastikan user membalas sms pengesahan port out dengan kadar segera.
SP72 - Pegguna menjawab TIDAK/NO kepada SMS Pengesahan/notification daripada donor asal.
Mohon buat semakan semula dgn pengguna dan resubmit semula.
COMMAND SMS ONEXOX ATAU DOWNLOAD XOX APPS
Kongsi Data, SMS dan Minit Call (22111 atau 23388)
- Kongis Data
- *150# Send
- pilih Season Pass,
- Pilih Share Data
- Masukkan Nombor penerima
- Massuk data: (0.1 - 10)
COMMAND SMS BAGI PENDAFTARAN PREPAID B10
- Register seperti biasa (OneXapp)
- Setelah Seccefull,
- Jangan klik apa apa selepas succes, terus skip eklan pembelian.
- topup RM30 (guna system onexoxsys) bagi melayakkan sim kad mendapat 2 tahun 4 bulan.
- SMS ke 22111 SP FAT5M, Setelah selesai turuskan dengan mengaktifkan internet
- SMS *150# pilih 3
- pilih 2 untuk langgan internet
- Untuk keselesaan boleh pilih pakaj 1gb 30 hari
COMMAND BATALKAN INTERNET DIGI - *116*8#
PLAN FLEXI ONEXOX
----------------------------------------------
MYSISWA RM35
UNLIMITED DATA & CALL
FUP Highspeed 70GB
(20GB+10GB)+(8GB+8GB+8GB+8GB+8GB)
BLACK B10 RM10
Highspeed DATA 3GB + 20 Min
BLACK B39DB/FC RM39
UNLIMITED DATA & CALL
FUP Highspeed 60GB (30GB+10GB+10GB+10GB)
BLACK B59DB/TBG RM59
UNLIMITED DATA & CALL
FUP Highspeed 90GB (40GB+10GB+10GB+10GB+10GB+10GB)
BLACK B39PLUS20 RM59
30GB Highspeed DATA
UNLIMITED CALL
BLACK B89DB/FC RM89
UNLIMITED DATA & CALL
FUP Highspeed 130GB (50GB+20GB+20GB+20GB+20GB)
BLACK B39PLUS50 RM89
70GB Highspeed DATA
UNLIMITED CALL
BLACK B150FC
UNLIMITED DATA & CALL
FUP Highspeed 250GB (130GB+20GB+20GB+20GB+20GB+20GB +20GB)
UNLIMITED DATA & CALL
FUP Highspeed 70GB
(20GB+10GB)+(8GB+8GB+8GB+8GB+8GB)
BLACK B10 RM10
Highspeed DATA 3GB + 20 Min
BLACK B39DB/FC RM39
UNLIMITED DATA & CALL
FUP Highspeed 60GB (30GB+10GB+10GB+10GB)
BLACK B59DB/TBG RM59
UNLIMITED DATA & CALL
FUP Highspeed 90GB (40GB+10GB+10GB+10GB+10GB+10GB)
BLACK B39PLUS20 RM59
30GB Highspeed DATA
UNLIMITED CALL
BLACK B89DB/FC RM89
UNLIMITED DATA & CALL
FUP Highspeed 130GB (50GB+20GB+20GB+20GB+20GB)
BLACK B39PLUS50 RM89
70GB Highspeed DATA
UNLIMITED CALL
BLACK B150FC
UNLIMITED DATA & CALL
FUP Highspeed 250GB (130GB+20GB+20GB+20GB+20GB+20GB +20GB)
----------------------------------------------